søndag 1. august 2010

Tinkas hektiske fantasiunivers

- Når jeg sitter og tester spillene vi lager, tar det ti minutter før jeg spretter opp og føler at jeg må gjøre noe fornuftig, ler spillutvikler Tinka Town.
- Jeg kan ikke noe for det, men det er flink-pike-syndromet som tar over, fortelller hun. Tinka Town mener at dersom hun hadde spilt mer, hadde hun mest sannsynlig blitt sugd inn i fantasiuniversene og blitt der.
- Og det har jeg ikke anledning til, sier småbarnsmoren bestemt.

Hun og venninnen Stine Wærn opprettet i 2002 Ravn Studio. Det var først i 2006 de fikk ansatt flere, og de startet opp på fulltid. Nå har de produsert en dokumentar, en barne-tv-serie, playstation-spillet “Snakeball” og PC-spillet “Englekræsj”, “Flåklypa Grand Prix” på DS og “Knerten” på DS kommer ut til jul.

Drammens Tidene: LES INTERVJUET

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar